img

AI O IDEE INOVATIVĂ?


Internetul lucrurilor (IoT) este o aplicație nouă în tehnologia internetului.

Adoptarea soluțiilor IoT, pot imbunătătii rezultatele financiare afacerii tale prin reducerea costurilor operaționale, creșterea productivitătii și extinderea pe noi piețe sau dezvoltarea de noi produse.

CE ESTE INTERNETUL LUCRURILOR (Internet of Things/ IoT) ?

IoT  este un concept care defineşte o lume în care toate obiectele (maşini, electrocasnice, sisteme de iluminat, dispozitive mobile, portabile etc.) sunt conectate între ele prin intermediul Internetului.

Pentru a înțelege mai bine urmăriți acest video. 

Internetul lucrurilor nu se bazează numai pe calculatoare ca să existe. Fiecare obiect, chiar şi corpul uman, poate deveni o parte din Internetul lucrurilor dacă este echipat cu anumite componente electronice. Aceste părţi variază cu siguranţă, în funcţie de ce trebuie să efectueze obiectul, dar se încadrează în două mari categorii:

  • obiectul trebuie să fie capabil să captureze date, de obicei, prin intermediul senzorilor.
  • obiectul trebuie să fie în măsură să transmită aceste date în altă parte prin intermediul Internetului.

Un senzor şi o conexiune, prin urmare, sunt cele două părţi electronice primare ale unui obiect inclus în Internetul lucrurilor.

APLICAŢIILE MAJORE DIN DOMENIUL IOT

Locuinţă inteligentă (Smart Home / Home automation)
Conceptul de locuinţă inteligentă descrie conectivitatea din interiorul locuinţelor. Astfel sunt incluse termostate, detectoare de fum, becuri, aparate, sisteme destinate divertismentului, ferestre, uşi, încuietori şi multe altele.
Dispozitive uşor de purtat (Wearables)
Indiferent că este vorba de Jawbone Up, Flex Fitbit sau Apple SmartWatch, dispozitivele uşor de purtat constituie majoritatea dispozitivelor din domeniul aplicaţiilor Internetului lucrurilor destinate consumatorilor;
Internet industrial
Aplicaţiile includ, printre altele, fabrici inteligente sau echipamente industriale conectate
Automobile conectate
Fie că este vorba de auto-conducere sau, pur şi simplu, de şofer asistat, conexiunea cu alte maşini, serviciile de cartografiere sau de control al traficului vor juca un rol important  
Sănătate conectată
Noile tipuri de instrumente de monitorizare a sănătăţii în timp real şi de îmbunătăţire a deciziilor medicale bazate pe seturi mari de date ale pacientului sunt unele dintre beneficiile preconizate;  
Agricultura inteligentă
Efectuarea operaţiunilor agricole de la distanţă şi posibilitatea monitorizării unui mare număr de animale fac ca agricultura să fie un domeniu interesant pentru Internetul lucrurilor.  

CARE ESTE PROCESUL?

COMUNICAREA SI COOPERAREA
Obiectele au capacitatea de a se conecta cu resurse de pe Internet sau chiar unele cu altele, pentru a utiliza date şi servicii şi pentru a-şi actualiza starea. Tehnologiile fără fir, cum ar fi GSM  
ADRESABILITATEA
Obiectele pot fi localizate şi abordate prin intermediul serviciilor de descoperire, de căutare sau de nume şi, prin urmare, pot fi interogate sau configurate de la distanţă; 
IDENTIFICAREA
Identificarea permite obiectelor să fie legate de informaţiile asociate cu un anumit obiect şi care pot fi preluate de la un server, cu condiţia ca mediatorul să fie conectat la reţea;
DETECTAREA
Obiectele colectează informaţii referitoare la mediul în care se află prin intermediul senzorilor, le pot înregistra, le pot transmite sau pot reacţiona la informaţiile respective;
ACTIONAREA
Obiectele conţin elemente de acţionare pentru a manipula mediul lor (de exemplu, prin transformarea semnalelor electrice în mişcare mecanică). Astfel de elemente de acţionare pot fi utilizate pentru a controla de la distanţă procesele din lumea reală prin intermediul Internetului;
LOCALIZAREA
Obiectele inteligente sunt conştiente de localizarea lor fizică sau pot fi localizate.
INTERFETELE CU UTILIZATORUL
Obiectele inteligente pot comunica cu oamenii într-un mod adecvat (direct sau indirect, de exemplu prin intermediul unui smartphone). Paradigmele de interacţiune inovatoare sunt relevante, cum ar fi interfeţele tangibile cu utilizatorii, display-urile pe bază de polimeri şi metodele de recunoaştere a vocii, imaginii sau gesturilor.